№
|
Критерій
|
Індикатори
|
1 |
Заклад освіти забезпечує сніданок та обід |
- Заклад пропонує сніданок та обід, і вони є доступними для всіх учнів.
|
2 |
Систематичне дотримання правил щодо закупівлі продуктів і приготування здорової їжі
|
- Дотримання інструкцій, які вимагають меншого вмісту солі в приготованій їжі; а також у таких консервованих продуктах, як овочі, соуси та ін.
- Дотримання інструкцій, які вимагають меншого вмісту цукру в готових продуктах, зокрема в цільнозернових мюслях, зернових батончиках; сніданках – млинцях або вафлях; а також у консервованих фруктах.
- Приготування м’яса у духовці чи на вогні краще, ніж його смаження на олії.
- Приготування овочів на парі або запікання.
- Приготування овочів без олії або з малою її кількістю.
- Приготування їжі в посуді з протипригарним покриттям, використання паперу для випічки, а не жиру чи олії.
- Використання заморожених або консервованих із низьким вмістом солі овочів замість звичайних консервованих овочів.
- Використання продуктів, вирощених або вироблених на місцевих с/г підприємствах/фермах, зокрема молока, сільськогосподарських продуктів та/або м’яса, курки чи риби.
- Дотримання стандартизованих рецептів, що передбачають приготування їжі з обмеженим використанням жирів, олій, солі та цукру.
- Використання інших приправ (свіжих трав) замість солі. Трави можуть бути вирощені на шкільній присадибній ділянці або придбані в місцевих виробників.
|
3 |
Заклад освіти популяризує здорову їжу та напої |
- Різноманітні фрукти викладені у привабливі вази або кошики.
- Фрукти у вигляді шматочків або нарізки доступні щодня.
- Щодня фрукти викладені в такому місці, де учні бачили б їх та могли дістати.
- Щодня овочі додаються в усі перекуси, доступні учням.
- Усі співробітники, особливо ті, які обслуговують учнів, відповідно підготовлені, аби ввічливо спонукати учнів обрати та з’їсти запропоновані овочі разом з обідом.
- У школі практикуються опитування учнів та дегустація учнями страв з метою вдосконалення меню, дизайну шкільної їдальні та нових ідей щодо промоції здорового харчування.
- Мистецькі витвори учнів демонструються у зонах відпочинку та шкільній їдальні.
- Щоденні оголошення використовуються для популяризації та продажу страв з меню.
|
4 |
Учні мають достатньо часу для споживання їжі у школі |
- Учні мають щонайменше 15 хвилин, щоб поснідати, та щонайменше 20 хвилин на обід з моменту, коли вони сіли за стіл.
|
5 |
Персонал шкільної їдальні співпрацює з учителями для підсилення уроків з питань здорового харчування
|
- Участь у розробці та реалізації освітніх програм з питань здорового харчування.
- Показ освітніх та інформаційних матеріалів для підсилення тематичних уроків.
- Забезпечують продуктами харчування для їх використання під час проведення уроків зі здорового харчування/дієтології.
- Пропонують нові ідеї для підготовки тематичних уроків.
- Проводять тематичні уроки або презентації для учнів.
- Влаштовують для класів екскурсії їдальнею.
|
6 |
Персонал шкільної їдальні проходить щорічну підготовку з питань здорового харчування |
- Усі співробітники служби шкільного харчування здобули відповідну освіту/пройшли підготовку.
Теми навчання можуть охоплювати питання з безпечності харчових продуктів, оновлення стандартів шкільного харчування, щодо чутливості до певних продуктів та алергії, технології обслуговування клієнтів або виробництва харчових продуктів.
|
7 |
Шкільна їдальня є чистою, безпечною та охайною |
- Фізична структура (наприклад стіни, покриття підлоги) не потребує ремонту.
- Столи та стільці не пошкоджені та підходять за розміром усім школярам.
- Місця для сидіння не переповнені (тобто, ніколи не зайняті більше ніж на 100 %).
- У шкільній їдальні діють правила безпечної поведінки (наприклад, не бігати, не кидати їжу або посуд).
- Підлога та столи прибираються у проміжках між обідами або під час перерв.
- Їдальня оформлена відповідно до віку учнів.
- Відповідні методи використовуються для запобігання надмірному шуму (наприклад, заборонено свистіти).
- Запахи приємні та не надто різкі.
- Учнів з особливими потребами забезпечують за необхідності відповідними пристроями для харчування.
|
8 |
Персонал шкільної їдальні та педагоги навчені діяти під час надзвичайних ситуацій, пов’язаних із харчуванням |
- Удавлення їжею.
- Стихійні лиха (наприклад, проблеми з охолодженням і зберіганням продуктів в умовах відключення електроенергії).
- Необхідність швидкої медичної допомоги (наприклад, важкі алергічні реакції на їжу, наслідки діабету).
- Спроби заразити харчові продукти біологічними чи іншими забрудненнями.
- Ситуації, які потребують надання учням притулку в школі.
|
9 |
Заклад освіти здійснює заходи за програмою «Від ферми школі» |
- Місцеві продукти та/або ті, які виробляються в області, входять до шкільного меню.
- Інформація про сільське господарство та харчування входить до навчальних програм.
- При школі є садок/город.
- Школа проводить екскурсії для учнів та/або виробничу практику на базі місцевих с/г ферм.
- Школа використовує акції або спеціальні заходи, як, наприклад, дегустації, що популяризують місцеві продукти.
|