Зміст
Цикл удосконалення закладу освіти. Створення безпечної та дружньої до дитини школи є безперервним процесом удосконалення навчального закладу, що має чотири етапи.
Етап 1. Експрес-оцінювання навчального закладу здійснюється шляхом опитування основних учасників навчально-виховного процесу ‑ учнів, учителів, керівництва школи, батьків тощо. Результатом такого оцінювання є профілі конкретного навчального закладу «очима всіх його учасників» за чотирма стандартами БДДШ. Отримані бали необхідні, щоб краще зрозуміти сильні та слабкі сторони школи й розробити план дій для покращення ситуації.
Етап 2. Системний аналіз і планування змін забезпечує формування плану вдосконалення школи на основі всебічного, добре структурованого аналізу сильних і слабких сторін школи та зваженої оцінки всіх складових цього плану.
Етап 3. На підставі сформованого плану заходів здійснюється забезпечення необхідними ресурсами, наприклад підготовка вчителів, закупівля навчально-методичних матеріалів, облаштування навчальних приміщень тощо.
Етап 4. Моніторинг передбачає постійне спостереження за процесом упровадження щодо його відповідності узгодженому плану та аналізу причин відхилення. Для оцінювання змін, що відбулися в результаті впровадження плану школи, доцільно проводити періодичне (наприклад, двічі на рік) експрес-оцінювання навчального закладу. Це дає змогу отримати дані щодо змін у вигляді «діаграми прогресу». Приклад візуалізації результатів оцінювання до початку й після завершення циклу заходів щодо вдосконалення закладу освіти наведено на діаграмі.
Онлайн-система «Експрес оцінювання» надає можливість дізнатися, наскільки безпечним і комфортним є заклад освіти з точки зору всіх зацікавлених сторін. Для цього проводяться онлайн-опитування, в яких беруть участь:
- Керівництво закладу освіти: директор/директорка, заступники
- Учителі (вихователі): вчителі початкових класів, учителі-предметники, класні керівники, вихователі ДНЗ
- Учнівська молодь: учні/учениці 8 класу і старше
- Психологи та соціальні педагоги закладу освіти
- Допоміжний персонал: працівники їдалень, медперсонал, охоронці, електрики, сантехніки, вентиляційники, прибиральники тощо
- Батьки учнів (вихованців)
- Місцеві органи управління освітою та інші дотичні установи: представники районного або територіального органу управління освітою, члени наглядової ради навчального закладу, координатори проекту тощо
Рівень безпеки та благополуччя закладу освіти вимірюється в балах від 0 до 100. Чим вищий бал, тим ближчий відповідний показник до еталонного. Експрес-оцінювання здійснюється відповідно до концепції БДДШ на трьох рівнях:
- Узагальнений показник безпеки та комфортності закладу
- Показники безпеки та комфортності закладу на рівні стандартів
- Показники безпеки та комфортності закладу на рівні параметрів стандартів
За результатами онлайн-опитування система створює різні профілі закладу освіти відповідно до концепції «Безпечна і дружня до дитини школа (БДДШ)». Це надає можливість усім зацікавленим сторонам отримати цілісне уявлення про сильні та слабкі сторони навчального закладу.
Школа може долучитися до експрес-оцінювання, надіславши електронну заявку за посиланням http://express.autta.org.ua/
Використані джерела
- Онлайн-курс «Безпечна і дружня до дитини школа», http://scfs.multycourse.com.ua/ua/
- Онлайн-система «Експрес оцінювання», http://express.autta.org.ua/