5.3. Онлайн-інструмент для оцінювання рівня безпеки та здоров’я у закладі освіти

Зміст

Цикл удосконалення закладу освіти. Створення безпечної та дружньої до дитини школи є безперервним процесом удосконалення навчального закладу, що має чотири етапи.

Етап 1. Експрес-оцінювання навчального закладу здійснюється шляхом опитування основних учасників навчально-виховного процесу ‑ учнів, учителів, керівництва школи, батьків тощо. Результатом такого оцінювання є профілі конкретного навчального закладу «очима всіх його учасників» за чотирма стандартами БДДШ. Отримані бали необхідні, щоб краще зрозуміти сильні та слабкі сторони школи й розробити план дій для покращення ситуації.

Етап 2. Системний аналіз і планування змін забезпечує формування плану вдосконалення школи на основі всебічного, добре структурованого аналізу сильних і слабких сторін школи та зваженої оцінки всіх складових цього плану.

Етап 3. На підставі сформованого плану заходів здійснюється забезпечення необхідними ресурсами, наприклад підготовка вчителів, закупівля навчально-методичних матеріалів, облаштування навчальних приміщень тощо.

Етап 4. Моніторинг передбачає постійне спостереження за процесом упровадження щодо його відповідності узгодженому плану та аналізу причин відхилення. Для оцінювання змін, що відбулися в результаті впровадження плану школи, доцільно проводити періодичне (наприклад, двічі на рік) експрес-оцінювання навчального закладу. Це дає змогу отримати дані щодо змін у вигляді «діаграми прогресу». Приклад візуалізації результатів оцінювання до початку й після завершення циклу заходів щодо вдосконалення закладу освіти наведено на діаграмі.

Онлайн-система «Експрес оцінювання» надає можливість дізнатися, наскільки безпечним і комфортним є заклад освіти з точки зору всіх зацікавлених сторін. Для цього проводяться онлайн-опитування, в яких беруть участь:

  1. Керівництво закладу освіти: директор/директорка, заступники
  2. Учителі (вихователі): вчителі початкових класів, учителі-предметники, класні керівники, вихователі ДНЗ
  3. Учнівська молодь: учні/учениці 8 класу і старше
  4. Психологи та соціальні педагоги закладу освіти
  5. Допоміжний персонал: працівники їдалень, медперсонал, охоронці, електрики, сантехніки, вентиляційники, прибиральники тощо
  6. Батьки учнів (вихованців)
  7. Місцеві органи управління освітою та інші дотичні установи: представники районного або територіального органу управління освітою, члени наглядової ради навчального закладу, координатори проекту тощо

Рівень безпеки та благополуччя закладу освіти вимірюється в балах від 0 до 100. Чим вищий бал, тим ближчий відповідний показник до еталонного. Експрес-оцінювання здійснюється відповідно до концепції БДДШ на трьох рівнях:

  1. Узагальнений показник безпеки та комфортності закладу
  2. Показники безпеки та комфортності закладу на рівні стандартів
  3. Показники безпеки та комфортності закладу на рівні параметрів стандартів

За результатами онлайн-опитування система створює різні профілі закладу освіти відповідно до концепції «Безпечна і дружня до дитини школа (БДДШ)». Це надає можливість усім зацікавленим сторонам отримати цілісне уявлення про сильні та слабкі сторони навчального закладу.

Школа може долучитися до експрес-оцінювання, надіславши електронну заявку за посиланням http://express.autta.org.ua/

 

Використані джерела

  1. Онлайн-курс «Безпечна і дружня до дитини школа», http://scfs.multycourse.com.ua/ua/
  2. Онлайн-система «Експрес оцінювання», http://express.autta.org.ua/