http://food.multycourse.com.ua/ 0 0 ua 75 21 8d4c2f72596c4d884c20b2a65370e920 45

УВАГА!

Не обрана стать. Вам необхідно перейти до профілю, обрати стать та зберегти внесені зміни.

Перейти до профілю
Закрити вікно
 
При натискані на цю кнопку ви потрапите на головну сторінку сайта
 
Це кнопка активації глосарія
   
Ця кнопка дозволяє скопіювати курс для офлайн проходження
 

Фон

color1 color2 color3
Дозволяє замінити колір фону робочої зони

Текст

Вибір мови:

Модуль 5. Харчування в рамках комплексної моделі "Безпечна і дружня до дитини школа"
Індикація модуля, в якому знаходиться користувач

5.1. Концептуальна рамка безпечної і дружньої до дитини школи

 

Безпечні і дружні до дитини школи (БДДШ) покликані:

  • допомогти учнівству в набутті навичок, необхідних у сучасному мінливому світі, щоб поліпшити здоров’я і благополуччя;
  • створити безпечне освітнє середовище;
  • підвищити мотивацію вчителів і суспільства до підтримки освіти.

БДДШ – це місце, у якому діти й дорослі почуваються безпечно та комфортно, яке дарує дітям відчуття єдності, дає можливість проявити себе, вселяє надію і впевненість у майбутньому. Отже, БДДШ – це школа, яка:

  1. Забезпечена хорошими санітарними умовами: свіжою питною водою, чистими та теплими туалетами, доступним і корисним харчуванням тощо.
  2. Надає рівні можливості для всіх – сприймає всіх дітей однаково, незалежно від їхньої статі, соціального статусу, культурного походження, віросповідання або стану здоров’я.
  3. Забезпечує якісну освіту – розширює горизонти навчання дитини, розвиває навички та вміння в усіх сферах навчання, забезпечує навчальним планом і програмами відповідно до віку, враховує індивідуальні особливості учнів, різні стилі навчання, підтримує активне навчання і критичне мислення, знайомить дітей з інформаційними технологіями, розвиває навчання життєвих навичок із професійними, компетентними та вмотивованими вчителями.
  4. Захищає і піклується – враховує інтереси учнів, оберігає їх від ризикованої поведінки, захищає від надзвичайних ситуацій природного, техногенного або соціального походження.
  5. Залучає учнів, сім’ї та місцеві громади – цінує і стимулює участь батьківських комітетів та шкільного самоврядування в плануванні шкільних заходів; надає освітні послуги дорослому населенню, є освітнім центром громади.

Концептуальна рамка БДДШ містить елементи найвідоміших у світі моделей безпечних і здорових шкіл, як-от: «Безпечна школа», «FRESH – універсальна рамка для ефективного забезпечення здоров’я у школах», «Школа сприяння здоров’ю», «Школа, дружня до дітей», «Індекс здоров’я» тощо (http://scfs.multycourse.com.ua/ua/)

Інструменти БДДШ (http://express.autta.org.ua/) надають можливість усім зацікавленим сторонам оцінити рівень безпеки, психосоціального комфорту, ефективності навчання і самоврядування закладу за сукупністю релевантних показників http://express.autta.org.ua/. Така оцінка забезпечує основу для формування комплексного плану вдосконалення закладу освіти на основі системного аналізу його сильних і слабких сторін.

Система показників БДДШ складається з ієрархічно упорядкованих чинників шкільного життя, які визначають безпеку, здоров’я, психосоціальний комфорт, ефективність навчання і самоврядування закладу освіти. У моделі БДДШ ці показники представлені на трьох рівнях: стандарти, критерії, індикатори (мал.).

Оцінювання рівня відповідності закладу освіти стандартам і критеріям БДДШ здійснюється шляхом онлайн-анкетування. Для цього респондентам пропонують ознайомитися з анкетою, яка містить структурований опис «еталонної школи», і відповісти на запитання «Це схоже на ваш заклад освіти?», обравши один із варіантів відповіді:

Зовсім ні      Певною мірою      Здебільшого      Дуже

Кожне запитання анкети складається з опису критерію та уточнювальних індикаторів. Такий формат відповідей дає можливість вимірювати рівень безпеки та комфорту закладу освіти на шкалі від 0 до 100 балів за результатами онлайн-опитування всіх зацікавлених сторін.

Харчування в рамках моделі БДДШ. Доступ до якісного харчування є одним із восьми критеріїв, які визначають наявність чи відсутність у закладі освіти захисного та сприятливого для здоров’я і навчання фізичного середовища.

Детальний опис усіх стандартів, критеріїв та індикаторів наведено в онлайн-курсі «Безпечна і дружня до дитини школа», http://scfs.multycourse.com.ua/ua/

 

Використані джерела

  1. Онлайн-курс «Безпечна і дружня до дитини школа», http://scfs.multycourse.com.ua/ua/
  2. Посібник з моніторингу та оцінки для шкільних програм охорони здоров’я. Вісім ключових показників на підтримку FRESH. (Формування ресурсів для ефективної шкільної охорони здоров’я). Червень 2013. – 54 с.
  3. Онлайн-система «Експрес оцінювання», http://express.autta.org.ua/

Перевір себе

1) Оберіть правильну відповідь. Оцінювання рівня безпеки та комфорту закладу освіти здійснюється:

2) Оберіть правильну відповідь. Концепція БДДШ базується на таких моделях:

Закінчити тест
Скролінгована робоча зона розкриття змісту тем модуля. Містить тексти, зображення, аудіо та відео матеріал.